22 april

22 april 2018 - Yogyakarta, Indonesië

Het begint al een beetje te wennen, vroeg opstaan in de vakantie. Om 8:00 uur zijn we allemaal gekleed en hebben we ontbeten om op stap te gaan. Met onze bus gaan we eerst naar een batik fabriek. Deze wordt geleidt en geïnspireerd door een kunstenaar. Hele mooie doeken gezien. Daar niets gekocht, want de kunstenaar reist blijkbaar veel en is goed op de hoogte van de prijzen. En die zijn NIET Indonesisch.

Na dit bezoek gaan we met z’n allen in fietstaxi’s, de becak. Deze brengt ons naar het paleis van de sultan. Onderweg heeft de hele colonne gestopt, want er was een lekke band bij een van de becak. Na het paleisbezoek even iets drinken en verder te voet naar een wajang poppenfabriek geweest. Aansluitend lopend naar het waterpaleis en het koninklijk zwempaleis/ badhuis bezocht. Daarna een heerlijke indonesische lunch gehad, lees rijsttafel, want lunch en diner is hier bijna hetzelfde als ontbijt. Maw 3maal daags rijst. Het was een warme, mooie en vooral intensieve dag.