17 april

18 april 2018 - Jakarta, Indonesië

na een goede vlucht om 6:40 uur geland in Jakarta. Tijd is in tijdzone  Jakarta. De reisleidster is ook aanwezig als wij door alle controles buiten zijn. We zijn erg vroeg en kunnen daardoor nog niet terecht in ons hotel. We maken kennis met de chauffeur en zijn maatje. De een werkt als de bus rijdt en de ander als de bus stilstaat. Om de tijd door te brengen totdat we terecht kunnen in ons hotel, maken we een stadstour. De reisleidster en de bus met chauffeur en zijn maatje blijven bij ons tot Bali.  De tour gaat eerst naar de haven waar op een voor ons zeer ouderwetse manier overslag van en naar schepen wordt gedaan. Daarna zijn we naar een plein geweest waar nog het Gouverneursgebouw en café Batavia te vinden zijn. Een en ander stamt nog uit de koloniale tijd. In café Batavia koffie gedronken. Gezien de inrichting en uitstraling van dat café zou er zo iemand uit een schilderij kunnen stappen. Daarna richting hotel. Jakarta is, wat wij er vandaag van zien een stinkende oude stad. Het verkeer is chaotisch, veel auto’s, maar een veelvoud aan scooters. Na een klein tukje nog even de stad ingeweest en gegeten bij Happy days. Saté prime, nasi prima maar een soort loempia in een blad gestoomde rijst viel bij mij niet lekker.  Daarna lekker gaan slapen.

1. Gerrit:
    18 april 2018
    Waren ze de schepen nog met de hand aan het lossen???